Dit is de pot vol goud waar u naar zoekt (2/2)

De belangrijkste vraag die u zich moet stellen is: weten uw donateurs, uw vrijwilligers, uw begunstigden …  dat u legaten nodig hebt om levens te veranderen?

Is het antwoord op die vraag ‘ja’? Geweldig! Die pot met goud, aan het eind van de regenboog, komt al wat dichterbij.

Weet u het niet zeker? Kijk naar alle stakeholders die u hebt en die u actief informeert. Check daarna met wie u niet communiceert over legaten. Breng waar nodig wijzigingen aan.

Niet iedereen weet dat een legaat een unieke kans biedt om anderen te helpen. Breng daar vandaag nog verandering in!

STAP 1: breng uw organisatie in kaart. 

Wie zijn uw stakeholders? Vergeet niet: iedereen kan u een erfenis nalaten!

STAP 2: kies de groep waar u het eerst op wilt focussen.

Start met de donateurs die uw organisatie al een hele tijd steunen.

STAP 3: schrijf een legacy proposition uit.

Waar wil u het over hebben in uw communicatie rond legaten? 

STAP 4: ontwerp materialen om te communiceren.

Verspreid uw boodschap onder uw donateurs, raad van bestuur, vrijwilligers, ... Bijvoorbeeld via: brochures, technische ondersteuning, e-mailcampagne, ...

STAP 5: stel iemand aan die alles opvolgt.

Mensen die hebben aangetoond dat ze u eventueel in hun testament willen opnemen, moet u in de watten leggen. Stewardship is het allerbelangrijkste deel van het proces.

 

Zo eenvoudig is het dus. Nog niet zeker van uw stuk? Wij helpen u graag bij het bedenken van uw strategie. Neem contact op met WILL. Want wat úw organisatie aan de wereld schenkt, schatten wij naar waarde.

 

Auteur: Lore Lore
08.10.2018
Legacy fundraising expert